2016. január 5., kedd

Öngyilkosság.

Évente majdnem 1 millió ember lesz öngyilkos világszerte.
Évente 10 és 20 millió között van azok száma, akik megkísérelik az öngyilkosságot. 
A leggyakoribb a 14 és 44 év közötti emberek.

Nem tudom, ti ismertek-e olyan személyt, aki kísérelt már meg öngyilkosságot, esetleg öngyilkos lett. Én ismerek. Mikor megtudtam, hogy már többször is próbálkozott, nem hittem neki. Aztán megláttam a heget a csuklóján, és a nyakán. Annyi mindent szerettem volna neki mondani, de nyelvi hátrányok miatt nem tudtam. 

Elkezdtem neki mondani, hogy az élet szép, aztán megálltam, mert tudtam, hogy ezt a hazugságot én sem hiszem el. De akárhogy is van, akármennyire szar az életed mos, nem szabad feladni.

A fiú, mert fúi volt az illető, a legmosolygósabb, legboldogabbnak tűnő személy volt akkor a környezetemben. Mindig mosolygott, nevetett, csak akkor vehetted észre, hogy talán szomorú, ha mélyen a szemébe néztél. Mindenesetre sosem gondoltam volna, hogy pont ő az, aki beszeretné már fejezni.

Elkezdtem erről beszélni a barátnőimmel is, és kiderült, hogy szinte már mindegyik gondolt rá.  És én észre se vettem. Az egyik csak maga miatt gondolta meg. Mert egyszerűen nem volt senki az életébe, aki miatt szeretett volna maradni. A másik a barátja miatt. Én a félelem miatt. 

Sosem tudod, hogy milyen kis apró dologgal bánthatsz meg valakit, hogy milyen pici sértéssel, gúnnyal, sodorsz valakit a szikla szélére, ahol végül feladja.

Azóta is a fiú jár a fejemben. Utálom magam azért, mert nem tudok beszélni vele, mert nem beszélem a nyelvét, pedig annyi mindent mondhatnék neki. Gyakran gondolok arra, hogy egyik napról a másikra nem fogom látni, mert feladta, és én megakadályozhattam volna.

Elkezdhetném magyarázni neked is, kedvesem, hogy az élet szép. De mind ez hazugság, mert az élet igenis szar, és nehéz, és fájdalmas. De TE alakítod magadnak a sorsodat, de formálod azt, és mindig van választásod. Higgy magadban, mert más nem fog, és csináld végig, küzdj, harcolj, és mutasd meg, hogy Te képes vagy rá. Megcsinálod, és eléred az álmaid, és boldog leszel.





1 megjegyzés:

  1. hello mehet a csere, kint vagy. http://emilysworld.gportal.hu/

    VálaszTörlés